Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Jessica - 3 augusti 2009 23:19

Ja, här i eftermidda var jag med Elin! :) Vi åt och sen for vi hem.

började spela tv spel så tårarna rann! :P hahaha. Men var roligt, jag var ju kugnen! haha.

Sen pratade vi med Carro och Denise, så gick ut på byn till cekås.

satt där å surrade, å sprang på affärn och hade oss om vartannat! :)


Våra vägar skilldes och jag å elin gick ut och gick. :) sen satte vi oss vid konsum, då såg vi denise komma gåendes så ropade dit henne. surrade lite sen gick vi hem.


Kom hem och fixade tvättmaskinen, bar ut sängkläder till stugan och surrade.

Jörgen kom mitt upp i allt, å jag och elin börade måla naglarna. Jag målade mina tår och hon sina fingrar eller vad man säger. haha. Sen trampade hon hem och jag å jörgen slog på wallander, såg väl början av filmen sen somnade jag.

Hualigen vad trött jag var, och ÄR. Så ska slänga mig omkull nu igen och se nya harry potter. Lär väl orka se sådär 10 min innan man sover igen. :)

sen lilla Vira ligger å snarkar och ha sig i ny fotöljen. Lill hönan min! :)


nee natti! :)

Av Jessica - 3 augusti 2009 08:52

Onsdag


Jag och Elin umgicks litegranna, sen gick hon och åt. Sen for vi till stan och solade. :) efter de så insåg jag att jag hade glömt mina cigg och tändare hemma så gick på konsum extra å skulle köpa nytt. Glömde förstås tändaren så Elin gick in för tändare men kom ut lika fort igen. Var 18 års gräns på tändarn! :S:S:S Var något nytt. Så fick kuta in igen. Sen kom daniel, vi for till Långsele och jag och elin gjorde oss i ordning. Sen for vi till Jörgen. :)

Hos Jörgen drack vi lite, å daniel å jörgen kastade lite pil och hade sig. Sen kom henkan, så lite efter 10 for vi till Urkult.


Där gick vi runt på marknaden, sen till brandmuseumet.

där satt vi å surrade med en massa folk och hade oss. Sen ringde jörgen efter henkan. å vi gick ut å mötte han. sen vinglade vi på mot bilen, stannade vid någon grejj som jörgen skulle visa. Som han hade målat en gång i tiden.
Sen åter till Jörgen, å de blev lite efterfest. :) Elin kom dock inte med, hon blev kvar.


Torsdag


Vaknade mitt i dagen någonting. drack vatten, såg på tv och tog ne lugnt ett antal timmar. Sen for jörgen med annica vidare till Urkult. Han tog sen bilen tillbaka igen.

Vi for till Långsele, jag hämtade kläder, sminkade mig och så.

Sen vidare till stan, lämnade daniel så han fick hämta kläder. Vi gick på boa, tankade, gick på affärn å lite sånt.

Sen raka spåret till jörgen igen. :)

Daniel hoppade in i duschen och Jörgen ringde efter sin morfar så vi for med han sen upp till Urkult igen.

Satte oss med annicas å doms grannar å han inte mer med å blanda en grogg så skulle jag fara igen. Jörgen ville jag skulle se tommys hundvalpar.

Så vi for dit med kjell, å GUD VAD SÖÖTTTT! :D:D man blev ju lite kär. Dom var så söt. Vet inte riktigt va de var men, nå blandras med golden retriver.


Sen for vi vidare å vinglade på, skulle hämtas nån jacka å sånt.

Tillbaka till annica å dom, där blev de grogg, prat å rakning av huvuden. Bland annat jörgen som fick tuppkam och en smile gubbe på huvve. hahahaaha! Å nadin å hennes kompis kom förbi, vi surrade å hon blev kvar ganska länge å jörgen bjöd mig på nå thai-mat som jag inte skulle ätit. :S

Men kvällen gick, jag träffade denise och ted. vet inte riktigt vad vi gjorde men köpte nå piercingar iaf så nu har man helt plötsligt två hål i läppen.

Vi gick till tommy, där de var lite fest. Å daniel och carro kom också förbi. :)

Sen blev klockan Mycket. Vi skulle försöka ta oss till Jörgen. Klockan var väl 5 på morron. Var över en timmes vänte tid, så gick till nån "talla". Jörgens arbetskompis. Där fick man be till toalett guden.. Ursha.

Men sen ut och vänta vidare, å mådde ännu sämre. Carro och Daniel försvan en sväng, å taxin kom å jörgen å jag hoppade in men då satt dom redan där! :S hur den nu gick till som. haha

Kom till jörgen 6-halv 7 på morron och var bara att ta en hink och lägga sig. Sen vaknade jag om vartannat å fick använda hinken. URSH! tycker inte om de.


Fredag


Mådde väl hyffsat runt, 15.00 så jag kunde ta mig ner till soffan å fylla på vattne. Så vid 4-halv 5 for vi upp på urkult. jag gick å hämtade telefon, å sånt. Å mådde pyton. Jörgen träffade äntligen sin carl fredrik eller vad han hette. haha!

Sen vinglade vi på ute på marknaden. Tog avsked av alla andra vid sista marknads ståndet, å jörgen köpte en hamburgare. Sen gick vi till bilen.

Skulle fara å betala taxi chaffisen sina 90 kr som saknades dagen innan men slutade med att vi bestämde oss för gäddede istället.

Så for till jörgen å hämtade billy, fiske spön, kläder å sånt sen Långsele där jag hämtade Vira, kläder å diverese saker.

Sen lämnade vi Långsele vid 9 på kvällen och var väl i gäddede 00.00 ungefär. Tog iaf inte 3 timmar upp ens, så gick lite väl fort :S men ville komma fram, mådde ju som pyton.

Där framme hade mamma och dom ställt upp ett stort tält åt oss så jag började bädda sen gick jag och la mig. Jörgen satt vaken å pratade med hasse ett tag innan han gick å la sig.


Lördag


Vaknade tidigt, 9 ungefär.

Vi gick och duschade, åt frukost, gick med hundarna osv. :) å spanade om poolen var öppen något. men de var den inte, åskan hade slagit ut någon dagen innan, så något system var utslaget så inget funkade. Var även så på alla affärer där. Å prille hade fått fel med sin cykel, så jag å mamma for ut på byn och skulle leta ett cykel däck. men fanns inget, men vi handlade lite grejjer för kvällen/dagen.

Men mitt i dagen ungefär, så for vi till Norge. gick på nå affär där.

Jörgen köpte ett 6 pack Öl för 109 eller 119 kr. BILLIGT. hahaha!

Men sen på hem vägen stannade jag och jörgen vid en sjö och han fiskade. Jag gick runt med billy å var å spanade överallt. var jätte fint där, å kom till någon tull. obemannad. Där hittade jag ett kuvert med 50 norska kr i. :P Var inte illa.

Men jörgen fick ingen fisk, å vi for tillbaka till gäddede. Gick på affärn, där var en kläd marknad. Dom hade super rea, så jörgen köpte en ny tröjja å jag fick två nya linnen..  sen for vi upp på en fiske marknad. Jörgen köpte väl nå smått å gott å tjänade 2-4 kr. hon var engelsk, å hade räkna fel.

Men tillbaka till campingen. :) Satt å surrade och sen gick vi och skulle grilla. Man brukar vara van vid att det ligger en sån där grejj man kan grilla på men de fanns inte så vi fick ta de vi hade å grilla med å de blev sånna där mack klämmor eller va dom heter.

Men gott blev de! :)

Sen gick vi och spelade kubb, mitt lag vann HELA tiden! :D Så vem var bäst! ;D

Sen gick vi på hotellet, så fint där! Tog oss en drink allihopa, surrade å hade oss! :) Sen tillbaka. Å myggigt var ne! :S så startade nå mygg rökelser å kletade in oss i mygg klet! :P Sen var vi inte uppe allt för länge. :)


Söndag


vaknade tidigt idag också.. Poolen var öppen så blev frukost, kaffe å sen gick vi till poolen å alla skulle bada. Cattis och prille var i först. Sen pasi och Jörgen. jag blev sist. Men ja, var väl sådär minus grader i vattnet kändes de som men jag kom i till sist men var uppe lika fort igen. haha.


Men efter allt bad, gick vi tillbaka. gick med hundarna, jörgen och prille fiskade sen började vi packa.


For till Strömsund och käkade sen for jag och jörgen raka spåret hem. Mamma och dom kunde ju bara köra 80 eller något.

for till Långsele å packade ur sen till Jörgen.

Vi såg på nå filmer sen la vi oss tidigt! Man var lite färdig efter dagens körande å sen att man hade kleve upp tidigt varje dag.


Måndag


Ja jörgen börja jobba igen å min telefon började ringa imorse helt plötsligt. Var mamma å inte bruka hon ringa mig så tidigt.

Menmen skickade å frågade vad hon ville, orkade inte prata nå.

å visade sig att hon behövde skjuts till sjukhuset.

Så ja, var bara att kliva upp vid 7, fixa med billy, ta bilen å fara hem de.

hon kan inte gå på foten, anväder kryckor. Hon hade ringt till akuten igår kväll men dom sa att hon skulle vänta å se. Men idag är de ju värre så hon väntar på att läkaren ska ringa upp så får väl fara ner med henne nu snart! hmm. Alltid ska de vara något. Men hoppas de inte är nå allvarligt.


Har nyss betalat en massa räkningar. Ska nu göra mig en kopp kaffe och ta en macka! :)


Hejsvejs!



Presentation

Omröstning

Bara jag som är less på allt märker, kyla och snö?
 Ja, inte jag iallafall.. Trivs bra med det här!
 Nej, jag är också less på det. Sommar koooom!
 Vet inte riktigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards