Alla inlägg under februari 2009

Av Jessica - 22 februari 2009 11:07

Fredag.


Ja, tog det ganska lugnt under dagen. Var i lägenheten och packade lite, stängde kylskåpet och frös ur det osv! :) sen for jag hem, gjorde nacho pajj. sen for jag till lägenheten igen och tog lite kort på den så Daniel och hans tjej skulle få se hur den såg ut :) Men nu har vi iaf bestämt att 15 mars ska mina saker vara ute, å dom ska hä dit sina saker. Å dom ska betala halva hyran tills dom flyttar in! :) Känns väldigt bra att man slipper 1 bekymmer som man har! :)

Sen for jag ner på Bowlikus och pratade lite med sanna. Hon och Denise skulle dricka lite vin och ha trevligt så frågade om jag fick joina dom! :)


Vi alla blev väl sådär något rund under fötterna och på vägen hem fick jag världens knäppaste ide som jag inte tänker dra upp. Men jag var ju så tuff och självklart skulle jag göra det men då jag kom in hemma ångrade jag alltihopa och försökte förklara det för denise :S men hon vågade inte prata med mig.

jaja. :) Nog om det, satt vaken till 4 tror jag och väntade på en jäkel :) Galning.

haha. jaja, sen var det natt för mig! :)


Lördag.

Vaknade väl sådär 9 halv 10 tror jag klockan var. Så fick inte så mycket sömn :) tog mig en kopp kaffe, vilade, åt lite och tog en dusch! :)

Sen hjälpte jag Gunilla och Mamma med att göra baguetter. en JÄKLA hög med GODA baguetter! ;)

Men vi spelade lite musik, drack och hade trevligt tills klockan blev runt halv 2. Då gick vi ner på darten och började kasta.. Var tjej Pool. Var riktigt skojj! :D GRATTIS CATTIS som kom tog hem tjej poolen! =D

Sen satt vi och väntade på alla karlar. Tar ju hundra år längre än oss tjejer. Dom är ett X antal mer än oss :) men cattis, pasi jag och lars bestämde oss för att vi skulle gå till stugan och dricka, lyssna på musik och ha det trevligt och sen gå ner för att kasta.. Men blev ingen dart igen utan vi blev kvar där.

Sen gick vi på en fest som lars sa hade "sex" tema.. eller hur! =P hahahaha.

Men när vi väl kom dit så ja, ansåg jag och cattis att det var inget partajj för oss! :) Så vi gick hem igen, men lars stannade kvar! :)

väl hemma, så gick jag och valde en film och tog mig ett vattenglas och sedan la jag mig och såg på film. Cattis och pasi åt och sen gick dom ut till stugan! :) efter halva filmen kom mamma hem, hon hade 1 baguett kvar som jag fick ta! :D:D:D:D det satt fint i magen =P

Sen lyckades jag till sist somna men blev väl väckt ett antal av telefonen men tur man var trött så var inga problem att somna om! :)


Ja och nu är det söndag! :) en dag jag inte tycker om..

Längtar redan efter Ica Cupen! :D faen va det ska bli skojj! :D

jaja, nu tänker jag inte skriva meer! :)

Ciao.


Av Jessica - 18 februari 2009 22:38

Ja imorse vid 04.00 trode jag dörren skulle bli igen slagen! :S Men ja, det löste sig där och var väl lugnt runt halv 5. var pigg så la mig ochs ov på tv sen gick jag upp och sov igen. Men var jobbigt för hade träningsverk! =S så låg väldigt illa, gjorde ju till o med ont att ligga :S


Å igår var sotaren här, å den jäkeln har lyckats gjort något med våran pelletsbrännare så han var hit idag igen men nej, köp en ny var hans tips. men hallå, du hade sönder den tycker jag då! menmen. :S


Ja så de jag skulle säga var att PING klockan var väl nästan 10 imorse så vaknade jag av att brandlarmet gick! =S Första jag tänkte var, brinner det! =S kutade iaf ner och kunde inte förstå vad som hände.. Var dimmigt överallt, å ja jag tänkte hm har vi brandlarm men tydligen. ja sen stängde pasi iaf av pelletsbrännaren, och jag skulle till lägenheten också.. Jag skulle vara där klockan 11. Så klädde väl på mig, och tog med mig tränings kläder och rent ombyte och fixade med de nya låsen och sen gick jag till denise.. :) dansade å hade oss för andra dagen irad nu! Å herregud, träningsverk i hela kroppen.. Nog trode jag väl att man skulle vara lite i form med tanke på hur mycket man kuta :S


Nej, nu blir det lugnt tills på Lörda.. Är månadstävling då! :) Hm, å undra hur ne går i bollsta imorgon! =S jag hoppas jag inte har såhär ont överallt iaf! =S


Sen de senaste dagarna/veckorna har jag fått för mig att jag kan inte lite vad jag vill, chips hit och dit, dricka, varma mackor och sånt! =S men nej! sista kvällen nu ikväll.. magen är helt konstig av allt! =S Men kan ju kanske ha något med att göra att jag är vaken till sådär 1 på nätterna! =S då blir man väl automatiskt hungrig också! =S


Nejnej.. Nu ska jag hämta något att dricka! VATTEN! =P

Av Jessica - 17 februari 2009 21:33

En rolig sak jag hittade och tog resultat ifrån! :) Vet inte om någon ids läsa men! :)


Förstånd, känsla och insikt

Du har framgång hos män som uppskattar din balans mellan förstånd (25%), känsla 55 och instinkt 20. Med din balans och ditt lugn tycker dom flesta människor spontant att du är sympatisk.


Tips för partnerval

Du koordinerar dina tankar, känslor och önskemål för det mesta väldigt medvetet vilket ger dig ett visst lugn och en viss säkerhet i vardagen. Den som lär känna dig bättre kommer att fastställa att ditt hjärta trots den yttre balansen överväger när allt kommer omkring. Empatin som resulterar därutav och din förmåga att kunna förlåta gör det lättare för dig i jämförelse med andra människor att bygga upp en harmonisk relation. Så man kan bara råda dig att förbli så som du är. Med din balanserad personlighet kan du välja fritt när det gäller att bestämma dig för en partner.


Hantering av konflikter

Du är van att lösa dina problem med viljestyrka och självhädelse (40%). Din harmoniseringsvilja (25%), din storsinthet (19%) och din tendens att dra dig tillbaka (16%) är däremot jämförelsevis lite utpräglade. Om du har bestämt dig för någonting så kan ingen hindra dig från att avstå från detta. Din målmedvetenhet och din viljestyrka är idealiska förutsättningar för framgång inom yrkeslivet. Men var medveten om att din omgivning kan få intrycket att du är alltför kompromisslös när du driver igenom din vilja för att nå dina mål.


Tips för partnerval

Du löser ett problem direkt på ett spontant och aktivt sätt - ibland utan hänsyn till förluster. Det kan vara till fördel inom yrkeslivet - men det kan leda till problem människor emellan: Tänk på att inte alla har samma styrka som du och ibland är det svårt att gå ur vägen för dig i rätt tid. Men speciellt i en relation är det viktigt att kunna kompromissa och ta hänsyn till den andres önskemål och behov. En partner som inte bara accepterar din utpräglade viljestyrka utan även gillar den passar bäst för dig.



Vilken man passar mig?


Ditt testresultat

En parrelation betyder för dig ur idealisk synvinkel ett samspel mellan man och kvinna som känner harmoni tillsammans. För dig är framför allt känslan av lugn och trygghet viktig. Du fastnar inte i en strikt rollfördelning. När allt kommer omkring struntar du i vem som har vilka uppgifter och vem av partnern som har den större inkomsten. Vem som ägnar sig åt hushållet och barnen bestämmer du helt odogmatiskt utan att förlora din kvinnliga utstrålning.

Tips för partnerval

Bäst passar därför en man för dig som delar din inställning i detta avseende och som ser i kvinnan han älskar även den goda väninnan och den jämlika partnern.


Av Jessica - 16 februari 2009 22:29

Rest In Peace



jaha :) då var den här dagen över..

Fikade idag med sanna, cissi och denise på konsum! var riktigt trevligt. Sen gick jag till denise en sväng, hon visade mig hur stardoll funkade som. Men njae, är nog inte riktigt min grejj det där! :) Men såg smått skojj ut.

ja sen kutade jag hem och åt litegranna, och sen blev det att jag och pappa drog till bollsta! :)


Pappa och jag kastade väl hyffsat ikväll! :) Tycker jag att jag gjorde iaf. :)

Tidningen kom också dit, vet inte om det var någon lokaltidning för kramfors, ångermanland tidning eller vad det var! :S var så inne i matchen och allt så hängde inte riktigt med om vad som sas! :) Men går nog alltid att ta reda på! :) vi tog ju gruppkort, å blev utfrågad om vad jag hette bode osv så var riktigt skojj! :D:D:D:D


Nu sitter jag hemma med ett glas vatten och vira snarkar breve mig! =P Så ska nog sova snart, man sov ju inte direkt länge på morgnarna då man gett ha dörren öppen! :) men men. Man ska inte sova bort halva dagen heller..


Pratade föresten om en film idag på konsum, ser fram emot tess imorn då vi ska se den! =D

Jaja ciao.!

Av Jessica - 16 februari 2009 10:24

Jaa, då sitter man med en kopp kaffe å gäspar lite! :)

Blir slut bara jag tänker på allt denise och jag ska göra idag! =P menmen, få se när hon vaknar å är i form idag! :)


Nu ska jag gå och äta frukost! ciao :)

jey

Av Jessica - 15 februari 2009 12:08

Jaha :D igår var man på darten endå.. Trode inte jag skulle dit men blev så endå! :)

Först var det pilkastning till ungefär mellan 20-21 :) Sen blev det en 3 rätters middag som markus bjöd på. Tyvär så var inte jag med på den mysiga middan! :/ Sen hade han VÄRSTA stereon :P hm, ja lite större än den som fanns tror jag! =P

Så alla dansade å hade trevligt..

Inte jag då, men de andra gjorde :) Gick hem så jag var väl hemma runt 00.. :)

2 besökare från härnöfors.. :) båda två har varit med i sånna här ja. hmm vet inte va det heter :P men typ proffs saker :)

Veronica hade lagt av sa hon och nu var det första gången på jag vet inte hur länge. Men karln hennes är väl på 2 eller 3 plats för hela sverige så han är jäkligt duktig.. vann även allt den kvällen. Han kom 1a iaf. :)


jaja.. sanna försökte få tag på denise igår. Men hon mådde säkert inge bra.. Gjorde iaf inte jag ett tag igår. Hua :P

På morron där var det lite tungt. haha. å jag och lars delade på en 3 sits soffa.. Så kroppen är lite mörbultad :S Men var så otroligt skönt att sova i sin egen säng inatt iaf :)


Var ganska roligt i fredags måste jag påpeka också. :) Vissa roliga stunder å vissa tokiga stunder :)

En kåt och alkohol sugen vovve, stunder då man trode man skulle frysa ihjäl, stunder då man helt plötsligt fick panik för man trode polisen skulle ta en! =S hahaha. Deet var fult..

Jag och lars kom å gick, åsså for polisen förbi och sakta ner och vände på vägen vi nyss hade kommit ut från.. Sen körde dom förbi oss igen å NEj tänkte väl både jag och lars. hahaha! så gav han iaf påsen och vi gick på som vanligt! =P Varför jag gjorde det vet jag inte, en gammal vana sen man var ung! =P


Men men, vi var hos en som heter Johan.. Satt och lyssnade på skön reaggie musik och surrade och hade oss. Han hade en massa roliga hattar också som var roliga att prova! :)

Jaa, sen hamnade man på krogen, dansade loss lite där sen gick vi te Pullan igen! å var väl där runt 02.00 om jag inte är ute å cykla.. där var alla hungriga så de flesta skulle gå å köpa mat när vi kom så beställde en pizza macka med denise med blandad sås å grejjer.. Å tror munnen brann upp sen! hahaha :P jaja, vart mycker mer öl då som slank ner. haha.

Jaja..


Nu ska jag gå å duscha och dona :) Men var lite om min helg iaf. :)


Ciaaao!

Av Jessica - 13 februari 2009 16:53

Happ, då är man redo för nästa resa! :D Känner mig små stressad, ska både hinna ner på grön skylten och sen hinna sitta hos lars en tre kvart! =P å seeen åka i sådär 40 min till på det. Men blir nog fin fint det! =) Kvällen är ung..


Såg denise kutademed katta till gunilla nyss.. :) så hon är väl snart här får jag hoppas, var nyss ute med hundarna och startade bilen och lite annat. Försökte få upp bak luckan men lyckades inte. tänkte byta lite musik! Hmm, menmen.. sist vi skulle fara idag bytte jag 2 skivor, då gick fanskapet upp men inte nu! Jaja.. :) Tjo flöjt. Ska bege mig ut te bilen..


Ha en bra helg allihop!

Av Jessica - 13 februari 2009 08:24

Såg på en film igår kväll, den slutade ganska sent. vet inte riktigt när men sen så gick jag upp och jag tänkte ahaa. jag ska vara smart, vira får sova med mig, och så stänger jag dörren! Jaa, eller hur.. Låg och försökte somna, gick små trökt.. men efter ett bra tag så halv somnade jag också började jag höra pipipipipip! Då var bonzo tydligen inne i rummet.. Men tänkte jag somna endå, han lägger sig nog snart. eller någe :P men nejnej.

Låg sådär bra länge.. förmodligen flera timmar, för orkade verkligen inte kliva upp sen skrev jag ett sms till mamsen tydligen att hon skulle släppa ut bonzo ifall hon klev upp något.. Sen började jag höra att bonzo började leka med någon där nere på golvet.. Å siri! då var hon också tydligen inne i rummet.. hahaha.

å dåå stegade jag upp och öppnade dörren, vet knappt attjag gjort det men jag gjorde det! :P


Hmm, sen har jag haft sånna här sjuka drömmar inatt! Om en människa som borde försvunnit från mina drömmar för längesedan.! :S Riktigt läskigt..


Sen drömde jag även om min morfar igen, får gåshus när jag tänker på det! :/ tråkigt att jag tappat min bild av honom är nog därför jag drömmer sånna här hemskheter. men man kan ju aldrig veta! :)


Jaa, nu ska jag slänga i mig kaffet och se om bil faen starta något idag!=)

hejja

Presentation

Omröstning

Bara jag som är less på allt märker, kyla och snö?
 Ja, inte jag iallafall.. Trivs bra med det här!
 Nej, jag är också less på det. Sommar koooom!
 Vet inte riktigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards