Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Jobbigt.

Av Jessica - 13 januari 2009 19:53

Nu har jag och mamma varit ute och gått med vira och bonzo! :) Superskönt. Men glashalt så nästan livsfarligt.

Vi kom å gick också, å då sa mamma "vad är det som är på vägen därborta!" jag såg ingenting. Men så kom vi närmare å då kryper det en tant på vägen! :S skrämmande för momma har berättat om så många av hennes kompisar som har ramlat å bröte saker hit och dit och ligger på sjukan och allt vad det är! :S till och med momma i sundsvall höll på ramla, vart livrädd med fick ett stadigt grepp om hon så det gick bra.

Hualigen, halkan är livsfarlig.


Jaa, sen ska man börja söka jobb igen också. Ska ringa till arbetsförmedlingen imorn! hua. Hatar verkligen det där stället.

Menmen, socialen ska man till också.

Nu måste det verkligen ske något, bortbortbort härifrån.

Skulle verkligen sitta fint.


Kanske att man hakar på denise en vacker dag, men känns skrämmande. Allt för långt bort! =P

Men jaa, kanske gamla sundsvall eller österssund som jag ofta velat åkt till förut.

Who knows! Är ju as dåligt med jobb nu! =S Men gäller att jag tänker igenom det här riktigt nu vad jag vill i livet! :) Har ju som sagt bott i den här hålan snart 21 år! nånting nytt måste jag ju prova på.


Sen stiger min temperatur! :/ kollade mig imorse å det var helt lugnt, men nu har det nästan stigit med 1 grad. Så skulle inte förvåna mig om jag får värsta febern nu inatt! :S hualigen.


Sen vilken tur att man kan godkänna kommentarena på den här sidan, min stackars lilla mamma hade fått en lak kommentar! hua. Folk kan väl ägna sig åt sina egna liv tycker jag!!


Å vira gumman smet idag, skulle sanda ute på mammas gård innan hon kom hem tänkte jag. Åsså hädde jag in vira i huset och bonzo fick vara ute. Sen stog jag å slängde grus på gården så kom hon tok springandes. Men efter bonzo så tänkte det är väl ingen fara. hon är ju någolunda duktig på att lyssna. Men shoooff. Var hon nere på vägen å jag ropade på hon men då sprang hon ännu längra så gick jag efter men hon sprang ännu mer. Så jag tänkte jag vänder hem till gården igen och då kom hon tillbaka fast på grannens gård i djupsnön stog hon. (huset där är tomt så mycket snö). Ja då ser jag att det komma en bil, å vira försöker ta sig ner på vägen igen å jag kutade ut på vägen å vira ut på vägen å bilen fick tvärnita! livsfarligt!

Både jag och vira hade typ kunna bleve påkörd. Är ju halt ute också! =S å sen vira framför allt, hon synns ju inte så väl!


Jaja. :) Nu ska jag inte svamla på nå mer!



 
 
Lollo

Lollo

13 januari 2009 20:14

Måste bara säga en sak, jag tycker du ska tänka helt tvärtom, att nu är du bara 21 år och har hela ditt liv framför dig och behöver verkligen inte fundera redan nu på vad det är du vill med livet. Tycker verkligen du är inne på rätt spår med att prova på något annat, tycker du ska prova på lite allt möjligt, flytta, upptäck nya städer, nya möjligheter.. ut och res!! Ja, sprid dina vingar helt enkelt :) Men men de är vad jag tycker det! ;) Hihi.
Och fyy vad hemskt med Vira snuttan! Du borde nog inte ha henne lös när ni bor så nära vägen :/ *orolig*

http://diivan.bloggagratis.se

 
Lollo

Lollo

13 januari 2009 20:49

Föresten hjälpte ni tanten eller lät ni hon ligga kvar? Hahah

http://diivan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 21 mars 2014 07:29

Japp, idag är det fredag! :) Nyss varit ute med Vira och vad märker jag, jooo snön är nästan borta!! Blåste och regnade lite igår och allt har nästan tinat bort :) Solen skiner dessutom så det här blir nog en fin dag :)    Jätte mycket att göra p...

Av Jessica - 13 mars 2014 23:11

Idag har varit en bra dag. Flytit på med en massa på praktiken, hyllor Hej vilt som är uppsatta och var torsdags träff med musik underhållning så var ju även gott fika. Sen var Kicki och hennes dotter också förbi och förgyllde dagen :)    Varit o...

Av Jessica - 8 januari 2013 16:13

Varit en händelserik dag. Riktigt nöjd med den än så länge! :)    Var på besiktningen 7 imorse, far skulle besikta bilen! den gick dock inte igenom men nu får han iaf köra den 1 månad och fixa de som ska fixas! :) Sen lite fika och exty fick klor...

Av Jessica - 3 januari 2013 19:15

Varit en lugn och skön dag idag.! :)    Började som vanligt lugnt och skönt med kaffe och tv tittande. Även facebook då, de får man inte glömma! :)  Sen blev det stan, vi var på olika affärer och spanade efter en hylla till mitt rum bland annat...

Av Jessica - 31 december 2012 07:58

Vad kul att jag förstår mig på att byta bild på detta ställe, hmmm! Får skumma vidare en stund till! ...

Presentation

Omröstning

Bara jag som är less på allt märker, kyla och snö?
 Ja, inte jag iallafall.. Trivs bra med det här!
 Nej, jag är också less på det. Sommar koooom!
 Vet inte riktigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards