Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Jessica - 13 januari 2009 19:53

Nu har jag och mamma varit ute och gått med vira och bonzo! :) Superskönt. Men glashalt så nästan livsfarligt.

Vi kom å gick också, å då sa mamma "vad är det som är på vägen därborta!" jag såg ingenting. Men så kom vi närmare å då kryper det en tant på vägen! :S skrämmande för momma har berättat om så många av hennes kompisar som har ramlat å bröte saker hit och dit och ligger på sjukan och allt vad det är! :S till och med momma i sundsvall höll på ramla, vart livrädd med fick ett stadigt grepp om hon så det gick bra.

Hualigen, halkan är livsfarlig.


Jaa, sen ska man börja söka jobb igen också. Ska ringa till arbetsförmedlingen imorn! hua. Hatar verkligen det där stället.

Menmen, socialen ska man till också.

Nu måste det verkligen ske något, bortbortbort härifrån.

Skulle verkligen sitta fint.


Kanske att man hakar på denise en vacker dag, men känns skrämmande. Allt för långt bort! =P

Men jaa, kanske gamla sundsvall eller österssund som jag ofta velat åkt till förut.

Who knows! Är ju as dåligt med jobb nu! =S Men gäller att jag tänker igenom det här riktigt nu vad jag vill i livet! :) Har ju som sagt bott i den här hålan snart 21 år! nånting nytt måste jag ju prova på.


Sen stiger min temperatur! :/ kollade mig imorse å det var helt lugnt, men nu har det nästan stigit med 1 grad. Så skulle inte förvåna mig om jag får värsta febern nu inatt! :S hualigen.


Sen vilken tur att man kan godkänna kommentarena på den här sidan, min stackars lilla mamma hade fått en lak kommentar! hua. Folk kan väl ägna sig åt sina egna liv tycker jag!!


Å vira gumman smet idag, skulle sanda ute på mammas gård innan hon kom hem tänkte jag. Åsså hädde jag in vira i huset och bonzo fick vara ute. Sen stog jag å slängde grus på gården så kom hon tok springandes. Men efter bonzo så tänkte det är väl ingen fara. hon är ju någolunda duktig på att lyssna. Men shoooff. Var hon nere på vägen å jag ropade på hon men då sprang hon ännu längra så gick jag efter men hon sprang ännu mer. Så jag tänkte jag vänder hem till gården igen och då kom hon tillbaka fast på grannens gård i djupsnön stog hon. (huset där är tomt så mycket snö). Ja då ser jag att det komma en bil, å vira försöker ta sig ner på vägen igen å jag kutade ut på vägen å vira ut på vägen å bilen fick tvärnita! livsfarligt!

Både jag och vira hade typ kunna bleve påkörd. Är ju halt ute också! =S å sen vira framför allt, hon synns ju inte så väl!


Jaja. :) Nu ska jag inte svamla på nå mer!



Av Jessica - 13 januari 2009 15:26

Hela förmiddan har jag mått någolunda bra, men nu verkar det ha gått över till det dåliga igen!

 Men har iaf hjälpt mor med att städa i köket, från tak till golv! =P åsså bytte vi till jul gardiner och tog ner lite julsaker. :)


Å ingen har ringt på katterna! =/ Undra vad jag ska ta mig till! hmm. Jaja! :/


Ska lägga mig å vila än en gång, å sen får jag se om denise dyker upp något sen. CIao.


Av Jessica - 13 januari 2009 07:32

Tänkte jag bara skulle kolla om det funkade att lägga upp kort med inlägget! :) Här är iaf Vira! Min skatt.

Av Jessica - 13 januari 2009 06:32

Ja nu har man gått å dragit på sig en förkylning. Hosstar, näsan rinner och jag fryser och svettas om vartannat! =S Inge roligt alls.

Varit så här ett par dagar men de har inte brytit ut såhär mycket i varje fall.


Jaja, skulle nyss gå ut med vira. Å gården är glas hal. trode både hon och jag skulle slå ihjäl oss innan vi var klar! =P Men de gick ju bra..

Måste säga att det tinat en jäkla massa snö nu. Tänk om det inte kan bli nå jan gullik i helgen! Men ser hellre att det tinar en massa snö, då inbillar man sig att snön är på väg bort å våren är på väg. haha!


Få se vad man ska hitta på idag, jag ska nog försöka vila så mycket som möjligt tills jag ska upp å jobba! Men jobba när jag är såhär. Hm! de får vi se hur de blir med den saken.


Jaja, nu ska jag försöka gå å slå mig omkull igen framför tvn. Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Bara jag som är less på allt märker, kyla och snö?
 Ja, inte jag iallafall.. Trivs bra med det här!
 Nej, jag är också less på det. Sommar koooom!
 Vet inte riktigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards